Vår och det spirar av liv!

Den 6 april så blev jag mormor! 💗

Matilda och Lauri fick en liten Hilma! 

💗💗
                                                                                                                                                                               

 

Stort grattis till den lilla familjen! Just nu får njuta av på håll, men snart får jag träffa henne och då skall jag njuta!

Här hemma på Järpshill har flocken utökats med annat liv! Ett gäng kycklingar har flyttat in i gamla stallet . Det är Spättad Isbar, Några blandras och några Orpington. Ett gäng med Skånska Blommehöns ska få flytta in också. Det är en gammal dröm som jag nu förverkligar. Älskar verkligen höns och Järpshills gör att jag kan förvekliga den drömmen. 







Inne i stallet ska en vägg byggas upp, så vi begränsar utrymmet inne lite. Ska börja släppa ut dem fritt i trädgården en stund varje dag nu. Då jag har koll på hundarna :)


Å så är det verifierat! Det blev en lyckad parning mellan Pandora och Charli! Ett gäng valpar såg vi på ultraljudet igår! 



Så runt den 13 maj väntas det nu ett gäng fina vorstehvalpar!

Vårens träningar på fält är nu över och 4 månaders " koppeltvång" skall nu fyllas av andra aktiviteter som eftersöksgrenarna och viltspår. Just nu pausas vår Räddningshundträning pga Corona, men förhoppningsvis får vi starta med den i gen i början på juni. I år har vi varit på flera träningshelger på Trolle Ljungby ihop med Tommy som har Atom Hundcenter. Ser fram emot flera sådana helger till hösten igen!


En spontanapport av räv gjorde Padme en av dagarna, till mattes glädje. Vi vet nu att hon är en duktig fälthund, apporterar "allt" vilt och driver hare alldeles utmärkt, det har vi domarprotokoll på  :)


Zelda växer så det knakar! En envis och alldeles underbar liten vild varelse, men en otrolig "please to be ". 



Önskar er alla en riktigt glad påsk!


           Lille-Mor











Populära inlägg