Valpar på G ! Ibland skall man ha tiden på sin sida!

Förra helgen pratade jag med Patrik som har Pandora och han säger då att Pandora troligen börjat löpa. Då Padmé börjat löpa var min plan att ta hem Pandora så att hon satte igång lite tidigare än beräknat. Pandora fann sig snabbt tillrätta hemma igen och vi har kört lite drag i veckan som gick. Padmé är en ypperlig draghund i par, men drar ogärna själv, så nu passade vi på!





När Pandora kom så visade sig att hon löpte och för säkerhets skull åkte jag och tog ett progesteronprov på henne. Visade 1,3 så det var lugnt och jag planerade ett nytt prov i början på veckan.

Tisdag morgon tar jag ett nytt som ligger på ca 8 och jag tänker att då är det lugnt, vi kör till Danmark och Charli på fredag, som planerat.

 

På onsdagen fick jag en känsla och efter varit i Helsingborg och jobbat så svängde jag förbi Malmö Djursjukhus för ett nytt prov. Hann precis hem till Järpshill innan provsvaret kom..."para nu idag och imorgon". Fick kontakta Rene i Danmark för att se om det gick att lösa och satte mig sedan i bilen och körde. Det var en liten annorlunda resa efter bron. På radion höll Danmarks stadsminister tal om utspridningen av Corona i landet och att alla skolor mm stängas från fredag.


När jag kom fram behövde Pandora och Charli en liten stund på sig att bekanta sig, sedan parade de sig.
Pandora stannade kvar på Lolland och jag åkte hem. Fick under torsdagen meddelande från Rene om att  hade de parat sig igen.
I fredags så åkte jag för att hämta hem Pandora. På väg hem kom ett meddelande från en kollega som undrade om jag var på väg hem med hunden...Danmark tänker nämligen stänga gränsen!

Med facit i hand så klaffade allt i veckan som behövde klaffa. Nu väntar vi och ser om det blir några valpar. Håller alla tummar för det. Valparna föds då omkring den 15/5 och leveransklara i mitten på juli! 

Matrixkullen som var Pandoras första kull är nu 10 månader. Ett härligt gäng trevliga hundar  som redan visat på både god jaktförmåga och med snygg exteriör.

Charli är en härlig hanhund som beskrivs av husse som otroligt lättlärd och precis som Ztella och de flesta av hennes avkommor hundar som vill jobba och vill jobba ihop med sina förare, samtidigt som de kan ligga helt lugnt och mysa hemma där emellan. Det bästa av två världar!

Förutom parningen så har denna veckan erbjudit lite trädgårdsarbete ihop med Nova. Hon ser inte så glad ut på bilden men det beror mest på att hon inte vill sitta still !


I helgen har vi även haft babyshower för Matilda och Pyret. Nu längtar vi väldigt mycket efter denna lilla tjej som skall komma.




Helgen avslutades med en härlig promenad i vårsolen och lite fika på en bänk på Tyresö.






Nu är jag på väg hem till Skåne igen med tåget. I går då jag åkte upp så var det väldigt tomt på tåget. Idag så är det lite mer normalt med folk. Upplevde ändå att Stockholmarna tog Corona virus hotet  ganska väl. Först idag på Willys på Tyresö som jag insåg att toapapper och pasta samt fryst kyckling var helt slut?



Populära inlägg