Vorsteh en allroundhund! Allt från utställning till räddning!

För några veckor sedan var vi i Värnamo och gjorde delprov 1 i vår utbildning till räddningshund och räddningshundförare. Padmé skötte sig galant och vi blev godkända.



Förra helgen var Padmé och jag på räddningshundsläger på Swedish Rescue Training Center (SRTC) i Skövde.
.




Helgen var utmanande på många sätt och även vi förare testades  lite mer än vi gjort tidigare, bla genom " skarpt läge".










Dagen började med att vi tog oss igenom en stor labyrint 4 personer och 4 hundar. När vi kommit ut ur labyrinten så fick vi krypa ca 35-40 m genom ett avloppsrör för att ta oss in i den raserade staden.


När vi väl tagit oss in i den raserade staden så hade det en tågurspårning orsakat en ordentlig explosition och vi 4 skulle söka av sjukhus ( delvis raserat), discotek, skola och flygplan samt där tåget spårat ur och exploderat. Spännande och nyttig övning.





Jag är jättestolt över att jag gjorde det och jag är jättestolt över min fantastiska hund! 
<3 p="">
<3 p="">Jag skojar om att det är en väldans tur att det inte är bedömning av utseendet på dessa tränignar och prov. Några som är gladare över att det faktistk är utseendet som bedöms är Petter och Mari Ann i Finland. Deras Glivarps Morpehus, Karo, har blivit BoB vid flera tillfällen den senaste tiden.
<3 p="">

I går blev han BOB och BIS 2 på Narva Winter Cup 2020 ! 

Stort grattis till er ! 
<3 p="">





Populära inlägg