Mot nya mål!

Då har vi sålt Glivarp 97 och flyttat till Järpshill. Järpshill är en avstyckad gård  som ligger på andra sidan av Glimmingehus.





Glivarp 97 köpte vi att ha som fritidshus på Österlen då vi bodde i Borås. När vi flyttade till Skåne har det till och från varit vårt permanenta boende. Försöken att göra den lilla skomakarlängan till en möjlig bostad för 3-4 vuxna och en massa hundar har varit många. Planen var under sommaren att bygga ett hundhus. Men då möjligheten dök upp att ta över Järpshill så tvekade jag inte!



Nu har vi ett stort hus, med gott om plats för allas intressen. Max har en egen "musikstudio", Martin har en betongplatta där han ställt sitt basketmål och jag har ett stall till hundarna och en rejäl tomt. På tomten finns en stor, nu inhägnad, paddock som jag kan träna hundarna i och på kvällstid är den upplyst.



För någon vecka sedan så testade vi Järpshill ordentligt, då vi fick besök av ett helt gäng " västsvenskar / smålänningar" på hundträning. Tre husvagnar och två inneboende huserade vi från fredag kväll till söndag em. En mycket trevlig helg med fältträning och trevlig gemenskap. Ny sån helg är nu under planering för våren.



Nu så väntar en spännande tid. Vi har under hösten varit på en hel del fältträningar och nu även två prov. Padmé väcker uppmärksamhet men tyvärr har det varit stolpe ut än så länge. En gång pga en hare som hon drev och andra gången för att hon inte hittade fågel trots många långa släpp.
Men vi tar nya tag i Halland kommande helg.

Inom kort kommer även delprov 1 för räddningshund att gå av stapeln och vi kommer åka till Småland för att testa Padmé och se om jag kan få utbilda henne till eftersläckshund.


Jag har även planer på att i liten skala ha hundpensionat framöver. Två - tre hundar och till att börja med och i början enbart helger. Mer info om detta kommer framöver.

Lite valpar ska det bli också. Jag kommer att para Pandora, i mars/april, med en dansk hane. Patrik ( han som har Pandora) och jag kommer åka över till Danmark och hälsa på nu innan årsskiftet och efter det kommer mer info.




Populära inlägg