Fältprov 24 oktober!

Igår startade jag både Ztella och Pandora på fältprov strax utanför Kävlinge.

Vi började dagen med ett första släpp i sidvind utmed en å. Där hittade Pandora upp emot en 6-7 rådjur. Hon sprang efter två, släppte dem och mötte sedan ytterligare två och då tycket hon det fick vara nog:)

Väl tillbaka igen fick vi en dunge att söka igenom. Runt dungen hade de planterat majs. Pandora
hittade ett flertal fasaner och hade bra stånd och fint arbete, dock gjorde majsen det svårt att se vad som hände.

Ztella var inte på topp och fick aldrig upp någon riktig "Ztellafart". Jag valde att bryta Ztellas deltagande och koncentrera mig på Pandora istället.

Efter lunch var det betfält som gällde och Pandora han gå 25 meter innan hon hade ett första stånd. Studsade sedan omkring som "Tiger"en 10-15 meter, nytt stånd som ledde till en löpa och sedan ett nytt stånd. Jag körde på henne i avancen på ca 10 meter och hon reste fasanen snyggt. Var lugn i skott och flog! 
Min duktiga lilla tjej! 

Tyvärr fick inte heller Pandora till den där riktigt fina farten och vidden igår,så vi slutade på ett fältbetyg 5 med en 9:a på apporten. Sammanlagt 130 poäng. Men jag är supernöjd! Två starter och ett pris!

Hon är otrolig på att hitta fågel! 

Till vänster domare Patrik Sjöström och till höger skytten Göran.

Populära inlägg