Ztella och jag har varit på roadtrip!

I torsdags förra veckan så började Ztella och jag vår roadtrip till Sundsvall och Östersund. Dryga 290 mil plus de milen som vi åkt på plats har vi åkt.
Resan började med tåg från Ystad till Kalmar via Malmö. I Kalmar mötte vi Eytukans husse Mattias och åkte sedan till Sundsvall med honom.
Från torsdag till söndag var vi inkvarterade hos Mattias och Ida, Husse och matte till Glivarps Eytukan,  en fullständig all inclusive-vistelse.
På fredags morgon kom Ebbex med husse Lars-Göran och matte Karin. Ztella och Ebbex fattade genast tycke för varandra. Vi var ute en stund och tog sedan en liten paus. Då solförmörkelsen gjorde sig tillkänna gick vi ut igen och vi fick till en lyckad parning. Vi fick även till en lyckad parning under lördagen.


På fredagskvällen blev vi, Mattias, Ida och jag, bjudna på middag av Lars-Göran och Karin. En underbar måltid med mycket hundsnack blev det.

På lördagen fyllde Mattias år och jag befann mig helt plötsligt inbjuden på "familjemiddag". Ytterligare en gormetupplevelse fick jag den kvällen med mycket trevligt sällskap.

På söndagen så var vi och hälsade på Anette och Kent Gustafsson som har Ganjos Kennel i Härnösand, den kennel som Ebbex kommer ifrån. Ytterligare ett trevligt möte med fika och hundsnack. 

Sedan var det dags för nästa etapp för Ztella och mig. Vi tackade Sundsvall för en mycket trevlig helg som också innehöll ett mycket givande och trevligt besök hos Kristians kusin Marika.
Marika har precis startat ett eget företag, Ördell Konsult AB, och mer om hennes företag hittar du på www.ordell.se

Vi anländer Östersund söndag kväll och äntligen får jag krama om Matilda igen! <3 nbsp="" p="">

På måndagen den 23 mars fyllde min fina tjej 21 år och jag och hennes sambo Lauri väckte henne traditionsenligt med tårta och presenter på sängen.


Senare på förmiddagen mötte vi upp pappa/morfar inne i Östersund och tog en födelsedagsfika tillsammans.

På tisdag förmiddag åkte jag hem till "gamgubben" och tvingade med honom ut på promenad. In med hundarna bak i bilen, rullatorn i baksätet och gubben i framsätet. Strax ovan Mörtsjön hittade vi en skogsbilväg utan is som vi tog en promenad på!


Mörtsjön

På torsdagen var det dags att ge sig iväg igen. Denna gången gick färden från Östersund till Mittådalen.
En fullpackad bil och tre hundar så gav vi oss iväg.


Mittådalens fjällgård. Ett mycket bra och prisvärt alternativ. 
På fredagen startade Ztella och jag på vårt första vårprov. För att inte tala om att det var min första tur på fjället på turskidor. 12,3 km hade jag avverkat då dagen var slut och jag med den. Men vilken upplevelse! Ztella och jag behöver mer erfarenhet av vårfjäll, men fulla av otroliga intryck var vi efter dagen! Även Glivarps Tsu'tey (Zack) startade i Ukl på fredagen med husse Torbjörn. På kvällen bjöd vi Glivarparna och Kungshällarna på middag! Tack alla för en mycket trevlig kväll!



Lördagen bjöd på strålande sol och vindstilla. Idag var det Matildas tur att starta sin Vargvilans Hilda och Mattias och Ida att starta Glivarps Eytukan. 

Eytukan och matte Ida

Eytukans husse Mattias

Härlig dag på fjället!

Hilda på fjället!


Tyvärr fick vi inga priser på lördagen, men vi gratulerar Thomas Tjärnström med Pumas bror Patron som fick ett andrapris samt Rolf med Jorm, Pumas halvbror, som också fick ett andrapris under lördagen!

Söndagen bjöd på lite sämre väder, men vi var ett glatt gäng som gav oss iväg ut på fjället. Lite dimmigt var det och snöandet ökade successivt under dagen.
På söndagen gick vi alla i samma grupp. Ztella och jag, Matilda och Lauri med Hilda samt Mattias och Ida med Eytukan. Jag har insett att jag borde tänkt på provledning och domare då jag döpte valparna. Att uttala Eytukan är inte lätt :)
Lillkillen gjorde mycket bra ifrån sig och fick fint beröm av domaren. Så vid tre på eftermiddagen var vi alla mycket nöjda och mycket, mycket trötta!

Vi tackar SVK JV för ett otroligt fint arrangemang och tre underbara dagar till fjälls. Vi har redan bokat in både höstprovet, första helgen i september, och vårprovet nästa år, Vi ska komma upp lite tidigare och träna då oxå!

I måndags morse for vi hem till Skåne igen. Med oss hade vi Pandora och nu börjar hennes och Pumas hårdträning. Vi håller nu tummarna för att Ztella är dräktig.

Tack alla inblandade för en underbar vecka och när vi kom hem i går eftermiddag hade vi lagt dryga 290 mil bakom oss!


Glivarp 31 mars 



Populära inlägg